WIADOMOŚCI

Reguła 107 procent powraca do F1
Reguła 107 procent powraca do F1
Zgodnie ze wcześniejszymi zapowiedziami Jeana Todta, prezydenta FIA, na dzisiejszym spotkaniu w Genewie Światowa Rada Sportów Motorowych począwszy do sezonu 2011 przywróciła regułę 107 procent, która została wykreślona z regulaminów F1 po sezonie 2002.
baner_rbr_v3.jpg
Biorąc pod uwagę fakt, że format kwalifikacji ponownie został zmieniony od tego czasu, a w bieżącym sezonie stawka ekip została rozszerzona o kolejne trzy z nadzieją, że w przyszłym sezonie dołączy do nich czwarty nowy zespół, FIA postanowiła przywrócić zasadę określającą dopuszczalny czas w kwalifikacjach, jaki pozwala wziąć kierowcy udział w wyścigu.

„Od sezonu 2011, każdy zawodnik, którego najlepszy czas w kwalifikacjach przekracza 107 procent najszybszego czasu ustanowionego w Q1 nie zostanie dopuszczony do wzięcia udziału w wyścigu” napisano w oświadczeniu FIA.

„W wyjątkowych warunkach, w przypadku uzyskania odpowiedniego czasu w wolnych treningach, stewardzi mogą pozwolić zawodnikowi wystartować w wyścigu. W przypadku, gdyby więcej kierowców miałoby zostać dopuszczony w ten sposób, kolejność startowa będzie uzależniona od decyzji sędziów.”

FIA zadbała także o uniknięcie sytuacji blokowania zawodników poprzez wprowadzenie do regulaminów maksymalnego czasu okrążenia wyjazdowego i zjazdowego.

„Z efektem natychmiastowym, każdy kierowca, który jedzie zbyt wolno, nierówno, lub który stwarza potencjalne niebezpieczeństwo dla innych kierowców będzie odpowiadał przed stewardami” napisano w oświadczeniu FIA. „Będzie to dotyczyło każdego bolidu prowadzonego na torze, na zjeździe do pit lane lub na samej pit lane.”

„Aby zapewnić, że bolidy nie jadą zbyt wolno na okrążeniach zjazdowych podczas kwalifikacji lub na okrążeniach instalacyjnych, gdy wyjazd z alei serwisowej jest otwarty dla wyścigu, kierowcy muszą pozostawać poniżej czasu ustalonego przez FIA pomiędzy linią samochodu bezpieczeństwa za aleją serwisową, a linią samochodu bezpieczeństwa przed wjazdem do boksów.”

„Maksymalny czas będzie określany przez dyrektora wyścigu podczas każdego weekendu wyścigowego przed piątkowymi treningami, ale może zostać zmieniony podczas weekendu, jeżeli będzie to konieczne.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

42 KOMENTARZY
avatar
onetent1

23.06.2010 15:57

0

Ej, jak ktoś nie wyjedzie na tor zrobić czasu to nie będzie miał powyżej 107%, więc może startować do wyścigu? :P


avatar
alert119

23.06.2010 16:01

0

No no no... to Hispania i Virgin będą mieli nie co kłopotu w przyszłym sezonie ;)


avatar
wafel

23.06.2010 16:04

0

1. onetent1, przeczytaj jeszcze raz. Jest tam notka o wyjątkowych sytuacjach. 107% to jest różnica 5-7s w zależności od toru..dla niektórych zespołów może być cięzko


avatar
Jasiu xD

23.06.2010 16:05

0

To przepraszam gdzie oni maja zdobywać doświadczenie? Oni także potrzebują punktu odniesienia...


avatar
Voight

23.06.2010 16:05

0

Ciekawe dla których? Bo jak na razie wszystkie spokojnie się w tej granicy mieszczą


avatar
jankes15

23.06.2010 16:15

0

dla nowego 13 zespołu! i dla tych co się na początku q1 rozwalą. i dla tych co tak jak miało to miejsce chyba w chinach na początku q1 zaspali a potem zaczęło mocniej padać i kręcili o 20s gorsze czasy;-)


avatar
Voight

23.06.2010 16:18

0

przecież jest WYRAŹNIE napisane że w takich sytuacjach decyzję podejmują stewardzi biorąc pod uwagę czasy z treningów


avatar
showmi

23.06.2010 16:28

0

dla okrążenia 1min 30.000 sek te 107% to 6.3sek więc nie powinno być większych problemów nawet dla nowego zespołu :)


avatar
khpf.com.pl

23.06.2010 16:32

0

sezon za późno. teraz to już tylko "na otarcie łez", bo nie sądzę, aby ktoś z tego korzystał w następnym sezonie :)


avatar
Andre180

23.06.2010 16:39

0

nie mogę się doczekać


avatar
kamilas7

23.06.2010 16:48

0

Ta 107 % trochę gupia!Do kitu!


avatar
hotshots

23.06.2010 16:48

0

BZDURA !!! to jaja - brak testów w sezonie [dla nowych=porażka], a teraz wychodzi na to , że "jaśnie dziwencja Ferrarka" rządzi......szacunek dla osiągnięć , ale wyraźnie widać i czuć, że to jedyny sport gdzie mogą pokazać "cukierkowatą" innowacyjność dla bogatych.....reszta to tylko cudowny "gang" i mnóstowoooooooo kasy.... [w czym te czerwone jeszcze wygrywa [czasami] ? powie ktoś ?


avatar
shiftxp

23.06.2010 18:28

0

@3 Na torch typu Monako będzie ciężko, ale w np. Bahrajnie będzie o wiele łatwiej jak tam jest 1:55:00 maxymalny wykręcony czas ;)


avatar
dzdzownica

23.06.2010 18:44

0

Czyżby znowu markiz namieszał?


avatar
nasedo

23.06.2010 19:21

0

Jeśli ma obowiązywać 107%, to nie powinno się robić chętnym przeszkód przed wprowadzeniem własnego zespołu do stawki F1. Kto chce - ten jedzie - ale niech się liczy z tym, że nie będzie jeździł w wyścigu.


avatar
Jacu

23.06.2010 19:26

0

I bardzo dobrze. Sam wielokrotnie wspominałem, że sensownym by był powrót do 107 % i FIA tym razem mądrze postąpiła. Prosiła się o to obecna sytuacja.


avatar
przemoziom99

23.06.2010 19:43

0

prosze o info do linku z piątkowymi treningami po polsku


avatar
theadzik

23.06.2010 19:50

0

Mogli by jeszcze wprowadzic system 1-2 okrazen w q1 ;) wyjazd szybkie kolko, zjazd i modlitwa aby inni nie zrobili lepszego czasu


avatar
kam39

23.06.2010 20:28

0

będzie ciekawie


avatar
karlito

23.06.2010 20:49

0

To i tak dużo, niewielu może się nie załapać do wyścigu.. co do reszty to może w końcu zdyscyplinuje to niektórych kierowców co jak święte krowy jeżdżą.


avatar
Ravfaaaaa

23.06.2010 20:54

0

Co w przypadku jeśli w trakcie kwalifikacji zacznie padać deszcz? Wiadomo, że wtedy czasy znacznie się pogorszą, czy to są właśnie te "wyjątkowe warunki" ?. Jeżeli tak to teoretycznie istnieje możliwość, że nawet 23 (od przyszłego sezonu 25) bolidy(ów) nie osiongą tych 107%


avatar
Ravfaaaaa

23.06.2010 20:57

0

*osiągną cd. Wtedy FIA ustali najprawdopodobniej kolejność wg. numerów startowych. Sądzę, że lepiej by było jakby właśnie podczas takich deszczowych kwalifikacji reguła 107% nie obowiązywała.


avatar
asc

23.06.2010 21:40

0

Wprowadzenie prawidłowe, ale trzeba sobie zdawać sprawę, że aktualnie wszystkie zespoły łapią się w 107%.


avatar
kubex

23.06.2010 21:45

0

Panie redaktorze! "Od sezonu 2011, każdy zawodnik, którego najlepszy czas w kwalifikacjach przekracza 107 procent najszybszego czasu ustanowionego w Q1 nie zostanie dopuszczony do wzięcia udziału w wyścigu” napisano w oświadczeniu FIA." Powinno być "...czas w kwalifikacjach NIE przekracza 107 procent..." A co do mojego zdania na ten temat. Na pewno wyścigi będą jeszcze ciekawsze.


avatar
Gosu

23.06.2010 22:17

0

Przepis dobry, tylko % za duży. 107% to czas pozwalający jeździć wszystkim zespołom.


avatar
Voight

23.06.2010 22:23

0

25. Gosu to co mają 101% wprowadzić? Przecież to idiotyzm zabraniać zespołom jeździć w wyścigach


avatar
hyndel

23.06.2010 22:57

0

@24 kubex mylisz się Kempa dobrze napisał.


avatar
szerter

23.06.2010 23:33

0

Ciekawe ile zespołów postanowi wycofać swoje aplikacje na sezon 2011...?


avatar
Gosu

24.06.2010 07:30

0

26. Voight więc po co wprowadzać coś co niczego nie zmienia ?


avatar
grzes12

24.06.2010 07:37

0

Ogólnie zapis idący w dobrą stronę ... ale obawiam się ze raczej jałowy . Szkoda że niektórzy dopiero po tym co pokazują nowe zespoły ... dostali olśnienia ;/ W tym sporcie nie liczy się ilość teamów , ale jakość ;)


avatar
heavenorhell1

24.06.2010 09:41

0

Ci debilni sędziowie co sezon utrudniają zawodnikom jazdę. Powinno się wycofać część przepisów i skupić się na wyścigach!


avatar
damus98xD

24.06.2010 12:02

0

Ta reguła jest bez sensu i tyle...


avatar
damus98xD

24.06.2010 12:02

0

Co już dobrych czasów nie będzie można uzyskiwać?


avatar
Siffredi

24.06.2010 13:30

0

czekajcie czy ja dobrze liczę, że jeżeli najlepszy czas na przykład dla okrążenia wynosi 1,15 (przykład) to zawodnik jeżeli nie wyhaczy czasu poniżej 1,23 nie pojedzie w wyścigu? zdaje się martwy będzie ten przepis. przynajmniej na dziś :)


avatar
Ataru

24.06.2010 13:43

0

107% w stosunku do Q1 - abstrakcja. Tam sie nie kreci najszybszych czasow, wiec nowe teamy musialyby byc naprawde wolniejsze o jakas godzine. Ale moze bedzie to jakas motywacja dla nowych.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu